Tiedote-Kuopion kansalaisopiston kevätlukukausi 2021 on alkanut

Kuopion kansalaisopiston kevätlukukausi on jo käynnistynyt. Kurssit ovat alkaneet lähiopetuksella, mutta mukana on myös etäopetuskursseja. Opiskelijoiden turvallisuus on ensiarvoisen tärkeää Kuopion kansalaisopistolle, ja siksi kansalaisopisto on sitoutunut noudattamaan tarkasti Itä-Suomen aluehallintoviraston ohjeita. Joulukuussa 2020 saatujen ohjeiden mukaan kaikki yli kahdenkymmenen henkilön tilaisuudet on kielletty 22.1.2021 saakka.

Kuopion kansalaisopistolle tämä merkitsee muutosta joidenkin lähiopetuksena järjestettävien kurssien opiskelijamaksimeihin. Järjestelyt näiden kurssien osalta on jo tehty. Opiskelijamäärät, opettaja mukaan lukien, eivät missään opiston ryhmässä ylitä 20 henkilöä. Mahdollisista Itä-Suomen aluehallintoviraston uusista, opistoa koskevista muutoksista tiedotetaan tarvittaessa opiskelijoita ryhmäkohtaisesti. Jos epidemiologinen tilanne vaatii etäopetukseen siirtymistä, niin silloin opiskelijalla tulee olemaan oikeus maksuttomaan perumiseen

Kansalaisopisto tähdentää, että turvallinen oppimisympäristö on kaikkien yhteinen asia. Kurssille tullaan vain terveenä. Ja koska koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisaratartuntana, jokaisen opetukseen osallistuvan tulee huolehtia hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta, muistaa turvavälit, välttää lähikontakteja, käyttää kasvomaskia aktiivisesti sisätiloissa ja välttää kasvojen, nenän ja suun koskettelemista.

THL:n kasvomaskisuositus on nyt laajentunut koskemaan myös 12-vuotiaita ja sitä vanhempia lapsia ja nuoria. Kuopion kansalaisopisto suosittelee 12 vuotta täyttäneille kasvomaskin käyttöä lasten ja nuorten kursseilla.

Tutustu lukuvuoden 2021-2022 tarjontaan! Poimi uutuudet ja kurssitoiveet digitaalisesta julkaisusta ja tule mukaan.
Kuopion kansalaisopiston painettu opinto-opas jäi pois viime vuonna koronan myötä. Kursseihin tutustutaan tänäkin vuonna digitaalisesti. Kaikki kurssit ovat avoinna netissä
Ilmoittaudu nyt lukuvuoden 2021-2022 kursseille! Netti on avoinna 24/7 ja asiakas- ja puhelinpalvelu 17.6.21 saakka.
Uuden lukuvuoden opetus alkaa syksyllä elo-syyskuun vaihteessa, mutta kursseille kannattaa ilmoittautua jo nyt. Kurssipaikka kannattaa varata ajoissa, koska suosituimmat kurssit
Asiakaspalvelun poikkeavat aukioloajat 7.6.-16.8.2021
7.-17.6.2021Kuopion ja Nilsiä asiakaspalvelupisteet sekä puhelinpalvelu ovat avoinna tiistaina ja keskiviikkona klo 10-14 ja puhelinpalvelu on avoinna lisäksi torstaina klo
Onnittelemme stipendin saaneita opiskelijoita!
Kuopion kansalaisopiston opiskelijat ry on myöntänyt 20.5.2021 kolmelle Kuopion kansalaisopiston opiskelijalle stipendin ansioista kansalaisopiston opiskelijana. Olemme yhteydessä stipendin saaneisiin opiskelijoihin
Kivaa kesälomatekemistä koululaisille Vehmersalmella ja Kuopiossa
Katso linkeistä mitä kaikkea mukavaa on luvassa ja ilmoittaudu nyt mukaan. Tule kokkaamaan, tanssimaan, tekemään musiikkia iPadilla tai harjoittelemaan sirkustemppuja.
Ilmoittautuminen Kuopion kansalaisopiston kursseille alkaa nyt tiistaina 25.5.2021 klo 10
Kuopion kansalaisopiston tulevan lukuvuoden 2021-2022 kurssit ovat nyt netissä tutustumista varten. Ilmoittautuminen kursseille alkaa tiistaina 25.5.2021 klo 10 sekä netissä