Liikunta

liikunta

Liikunta

Oletpa huippukunnossa tai vasta suunnittelemassa liikunnan aloittamista, meillä on sinulle sopivia ja mieleisiä liikuntamuotoja ja -ryhmiä.  Voit valita hikisestä tehotreenistä rauhalliseen kehonhuoltoon tai joogaan. Ulkoliikuntakurssien lisäksi voit kuntoilla vedessä tai muokata kehoasi jumppasaleissa. Tule mukaan, kuntoillaan yhdessä ja voidaan hyvin arjessa.

Asahi, Taji, Shindo 

Haluatko hoitaa itseäsi ja harjoittaa tasapainoa, keskittymistä, liikkuvuutta ja mielenrauhaa? Silloin Asahi, Taji ja Shindo ovat juuri sinulle. Näiden rauhallisten, kokonaisvaltaisten ja tehokkaiden terveysharjoitusten avulla yhdistät hengityksen ja liikkeen. Asahi on suomalainen liikuntamuoto, joka sopii kaikenikäisille ja kuntoisille. Sen yksinkertaiset liikkeet avaavat ja venyttävät kehoa. Shindo rakentuu rentouttavista venytyksistä ja sopii erinomaisesti stressin lievitykseen ja uupumisesta palautumiseen. Erilaisista pehmeistä ja pyöreistä liikesarjoista koostuva itämainen Taji edistää puolestaan terveyttä ja hyvinvointia ja parantaa keskittymiskykyä.

Jooga 

Terveysliikunnan ei tarvitse olla hikistä. Kehon ja mielen yhdistävä jooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Sen lempeät, venyttävät ja hengitykseen yhdistettävät liikkeet notkistavat ja vahvistavat kehoa ja edistävät mielen terveyttä. Monipuolisessa kurssitarjonnassamme on omat kurssit aloittelijoille, mutta myös pidempään joogaa harrastaneille. Jooga 1-2; sopii lajiin tutustuville ja jo vähän harrastaneille. Jooga 2-3; sopii muutaman vuoden (tai enemmän) lajia säännöllisesti harrastaneille. Pukeudu tunneille lämpimästi, joustavaan vaatetukseen. Kouluilla, päiväkodeilla ja toimintakeskuksilla ei ole jumppapatjoja. Ota oma patja mukaan. Voit ottaa mukaan myös kevyen viltin.

Kursseja on myös miehille, senioreille ja odottaville äideille. Joogaa on mahdollista opiskella myös verkkokursseilla ajasta ja paikasta riippumatta. Videotallenteet ovat katsottavissa aina seuraavaan joogakertaan saakka.

Kehonhuolto

Tule mukaan huoltamaan kehoasi eri menetelmillä mm. Fascia Methodilla ja syvävenyttelyllä. Lisätään yhdessä vartalosi liikkuvuutta, hallintaa ja tasapainoa. Kehonhuolto ehkäisee myös rasitusvammoja ja palauttaa kehoa rasituksesta. Liikkeet vahvistavat ja tukevat kehon toimintaa monipuolisesti.

Kevennetty liikunta

Kevennetyssä liikunnassa harjoittelu on nimensä mukaisesti kevyempää kuin kuntoliikunnassa. Jos haluat harrastaa liikuntaa, mutta kuntotasosi tai toimintakykysi on heikentynyt, niin kevennetty liikunta on juuri sinulle.

Kuntoliikunta

Haluatko lisätä suorituskykyäsi tai ylläpitää kuntoasi? Monipuolisesta kuntoliikuntatarjonnastamme voit poimia itsellesi sopivimman ja mielenkiintoisimman liikuntamuodon. Voit liikkua nyrkkeilemällä tai palloilemalla tai muokata lihaksiasi ja kehoasi erilaisissa lihaskuntoryhmissä. Meillä on myös omia ryhmiä miehille ja naisille.

Kuntosali ja kahvakuula

Kuntosali- tai kahvakuulaharjoittelu on turvallista aloittaa ammattitaitoisen opettajan ohjauksessa. Opit tekemään liikkeet oikein ja turvallisesti. Tuntisisältö painottuu koko kehon lihaskuntoharjoitteluun.

Pilates

Pilates vahvistaa ryhtiä ja vartalon keskialuetta. Se aktivoi kehon syviä lihaksia käyttämällä apunaan hengitystä. Ryhmiä on sekä aloitteleville sekä Pilatesta pitempään harrastaneille.

Senioriliikunta

Senioriliikuntakursseilla huomioidaan kohderyhmän toimintakyky ja kunto jokaisen omaa kehoa kuunnellen. Monipuoliset, kevennetyt tai hieman raskaammat, pääosin päivällä pidettävät kurssit kehittävät tasapainoa, lihasvoimaa ja liikkuvuutta.

Ulkoliikunta

Haluatko liikkua mieluiten ulkona raikkaassa kevät- tai syksysäässä? Ulkoliikuntatunneillamme retkeillään yhdessä esimerkiksi Puijon metsässä tai hyödynnetään Kuopion kaupungin upeita ulkoliikuntapaikkoja. Vesisateella siirrymme sisätiloihin, mutta muutoin pukeudumme sään mukaisiin ulkoiluvaatteisiin.

Verkkokurssit 

Voit osallistua innostaville liikunnan verkkokursseillemme kotoa tai mistä vain. Verkko-opiskelu on erinomainen vaihtoehto varsinkin silloin, kun asut kaukana tai haluat liikkua omaan tahtiisi. Jokaisen kokoontumiskerran jälkeen tuntitallenne on käytettävissäsi seuraavaan kokoontumiskertaan asti.

Vesiliikunta

Vesi on nivelystävällinen ja tukeva elementti, joka kannattelee ja rauhoittaa. Se antaa liikkeelle hellän ja raskaan vastuksen. Vesiliikunta käy kaikenikäisille, -kuntoisille ja kokoisille. Kurssit sopivat uimataitoisille.